مدیر پایگاه جهانی تخت سلیمان تغییر کرد

 پیش از ظهر امروز در مراسمی که در محل سالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی برگزار شد علی بیننده به عنوان مدیر جدید پایگاه جهانی تخت سلیمان معرفی و از تلا شهای فرهاد عزیزی مدیر پیشین این مجموعه تقدیر شد .در این مراسم  جعفر ذوالفقاری مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ضمن بیاناتی مجموعه جهانی تخت سلیمان را ظرفیتی بی بدیل برشمرد و خواستار باز مهندسی دراین حوزه شد وی ساماندهی وضعیت پرسنلی و کارشناسی تخت سلیمان را مهمترین الویت این مجموعه عنوان و پیشنهاد برگزاری همایش مدیران پایگاههای جهانی را در محل این مجموعه ارائه کرد.در ادامه جلسه مهندس فرهاد عزیزی و دکتر علی بیننده به ایراد سخن و ارائه نقطه نظرات پرداختند ومتن حکم مدیریت بیننده قرائت و توسط جعفر ذوالفقاری قائم مقام رییس سازمان در استان تنفیذ شد .
در این حکم که به امضاء محمد شریف ملک زاده معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور رسیده آمده است :
 جناب آقای علی بیننده
با سلام
مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان با آثار تاریخی مربوط به دوره های مختلف و در هم کناری با طبیعت زیبا به عنوان یکی از مهمترین و پر جاذبه ترین آثار تاریخی – فرهنگی و طبیعی کشور مطرح می باشد .
نظر به اینکه مدیریت چنین مجموعه ای با همه ظرفیت های موجود  نیازمند آگاهی و شناختی مدبرانه و همه جانبه میباشد ، لذا به پیشنهاد معاون محترم میراث فرهنگی و با توجه به سوابق علمی و تجربی جنابعالی به موجب این ابلاغ به عنوان مدیر پایگاه میراث جهانی تخت سلیمان منصوب میشوید .
امید است در پرتو عنایات حق تعالی از تمام توان و تجربه خود جهت پیشرفت اهداف علمی و فرهنگی سازمان بهره گرفته ، ضمن هماهنگی با مدیریت امور پایگاهها و شرح وظایف پیوست و تعامل با مدیریت استانی و ستادی نسبت به انجام امور محوله اقدام نمایید.
گفتنی است علی بیننده در سالهای 88-1387 به مدت 9 ماه سرپرستی این مجموعه را به عهده داشت ، وی دانش آموخته دکتری باستان شناسی با گرایش پیش از تاریخ  از دانشگاه تربیت مدرس و استاد دانشگاه است ، فرهاد عزیزی نیز به جهت تجارب ارزنده در این حوزه چندی پیش به عنوان مدیر پایگاههای میراث جهانی کشور برگزیده شد . مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان در فاصله 45 کیلومتری شمال شرقی شهر تکاب در جنوب استان آذربایجان غربی قرار گرفته و آثاری از دوران پیش از تاریخ تا دوران معاصر را در خود جای داده است . این محل به جهت وجود آتشکده آذر گشنسب به عنوان بزرگترین آتشکده دوران ساسانی مورد توجه بوده و در سال 2003 و در بیست و هفتمین نشست یونسکو به عنوان میراث جهانی با شماره 1077 معرفی گردید .

نظرات 1 + ارسال نظر
رحیم نوروزی یکشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 01:51 ق.ظ http://ghanjak.mihanblog.com

جناب اقای حیدری سلام ، رحیم نوروزی هستم نوه دختری مرحوم عزیز عاشقی هستم، 12 سال در مجموعه تخت سلیمان کار میکردم و در موزه مجموعه مولا‍ کاشیهای تخت سلیمان را درست میکردم الان 5 سال است معلم و در اموزش و پرورش هستم یه وبلاگ به اسم شورای اسلامی تخت سلیمان دارم میتوانید اخرین اخبار تخت سلیمان رات گهگاه سرچ کنید از ابراز لطفتون نسبت به پدر بزرگم ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد